Projekt obchodní dům

REKONSTRUKCE OBCHODNÍHO DOMU ZLÍN

V červenci 2017 byla zahájena jedna z největších stavebních akcí posledních let ve Zlíně - rozsáhlá rekonstrukce Obchodního domu Prior, která vrátí této typické budově baťovské funkcionalistické architektury v srdci Zlína její jedinečný původní vzhled a vdechne jí nový život.

Obchodní dům se zhruba do poloviny roku 2018 promění v moderní a přitažlivé místo jako stvořené pro setkávání u kvalitního jídla a pití v komfortním prostředí restaurací, bister, kaváren či cukráren a dvoupodlažní obchodní pasáži pečlivě vybraného sortimentu a služeb.

Ve vyšších poschodích vzniknou také kancelářské prostory a dále čtyřhvězdičkový hotel se zážitkovou restaurací a wellness centrem klubového typu.

To vše na dosah všem obyvatelům i návštěvníkům, v samém centru krajského města.

NOVÁ STRUKTURA OBCHODNÍHO DOMU

Rekonstrukce Obchodního domu výrazně změní jeho současnou koncepci. Místo stávajících šesti podlaží prodejních ploch budou veškeré obchodní prostory soustředěny do dvou nejnižších poschodí, která zároveň nabídnou široké možnosti gastronomie v duchu zdravého životního stylu. Ostatní prostory získají nové využití.

1. a 2. poschodí – Komerční prostory - restaurace a kavárny s venkovními zahrádkami, potraviny, drogerie, lékárna, květiny a další služby

3. – 6. poschodí – Kancelářské prostory – kanceláře a jednací místnosti (nájemcem všech prostor bude společnost HP TRONIC, jednací prostory bude možné si pronajmout)

7. – 10. poschodí – SPA hotel**** se 72 pokoji (144 lůžky), wellness a fitness centrem, fine dining restaurací pro 76 osob

HISTORIE OBCHODNÍHO DOMU

Budova Obchodního domu, Zlíňanům známého také jako Prior, byla postavena podle návrhu dvorního baťovského architekta Františka Lydie Gahury v roce 1932. Zrodila se v době prudkého rozmachu Baťových závodů, které v té době již dávno nebyly „pouze“ továrnou na boty, ale prosperujícím gigantem s řadou dalších výrob i služeb.

Zaměstnanci u Baťů vydělávali až o 50 procent více, než činil tehdejší průměr v zemi. Není tedy divu, že bylo pro firmu výhodné tuto mimořádnou kupní sílu zužitkovat.  

Obchodní dům se po svém dokončení stal skutečnou výkladní skříní Zlína a živým místem, kde obyvatelé trávili svůj čas nejen návštěvou tovární jídelny, ale i nakupováním a to v duchu nejmodernějších trendů. Obchodní dům byl například prvním v republice, který zavedl jezdící schody. Převratnou novinkou byl také samoobslužný prodej. V ohromné šíři sortimentu zde bylo možné nakoupit vše od potravin až po automobily. Průčelí budovy zdobily typické baťovské reklamní slogany jako „Těm nejlepším – to nejlepší“ nebo „Vaše spokojenost – náš úspěch".

Zajímavý a odborníky ceněný byl i vzhled Obchodního domu, který František Lydie Gahura navrhl s pozoruhodným členěním oken. Spodní dvě podlaží přitahovala pozornost nakupujících velkými prosklenými výklady přes celou výšku od podlahy ke stropu. Ve vyšších poschodích se okna postupně zužovala až do nejvyšších pater, v nichž byly umístěny sklady.

V 70. letech 20. století došlo k necitlivým úpravám, které původní členění oken a tím i vzhled budovy znehodnotily.

Dnes je obchodní dům součástí řetězce Prior, který je investorem této po všech stránkách náročné stavby. Plánovaná rekonstrukce počítá s navrácením původního vzhledu této jedinečné budově zlínského funkcionalismu.